петък, март 13, 2009

Джу-дзъ седял на брега на реката Пу, когато към него се приближили двама пратеници на принца на Чу, които му предложили място в двореца. Джу -дзъ гледал как тече водата и сякаш не ги чувал. Най-после проговорил: „Казвали са ми, че принцът притежава свещена костенурка на около две хиляди години, която държи в кутия, обвита в коприна и брокат." „Вярно е!" - отвърнали царедворците. „Ако на костенурката се предоставеше право на избор - продължил Джу-дзъ, - какво според вас щеше да предпочете - да бъде жива в калта или мъртва в двореца?" „Да бъде жива в калта, разбира се!" - отговорили двамата. „Аз също предпочитам калта - казал Джу -дзъ. - Сбогом!"
- И аз обичам кал - обади се Пух.
- Да... добре де, все пак...
- В горещ летен ден, а? Несравнимо! - рече той.
- Но главното е, че...
- Държи ти хладно...
- Тук това не е важно, Пух! - троснах му се аз.
Не е ли? - попита малко стреснато той.
- Смятам, че има други работи за...
- Откъде знаеш? - каза Пух. - Опитвал ли си някога?
- Не, но...
- Точно това, което ти трябва в горещ летен ден -продължи той, като се излегна назад и затвори очи. -край реката, покрит с кал...
- Слушай, Пух...

- Калта е хубаво нещо - каза Прасчо, като се приближи до писалището и вдигна поглед към нас. - Придава цвят на кожата ти!
- Не мога да кажа, че Аз съм й обръщал внимание някога - каза Бухала, който долетя и кацна на лампата. -Залепва по перата. Твърде неприятно!
- Нали виждаш? - намесих се аз. - При всеки е различно. Точно за това говорим.
- А аз си мислех, че говорим за кал! - каза Прасчо.
- И аз - рече Пух.
- Ами тогава да се връщам към моята енциклопедия -каза Бухала.
А сега, ако можем, да продължим към следващия стих: „Риба не свири, не свиря и аз."
Подобно твърдение би означавало: „Имам известни ограничения и те са ми добре познати". Такъв ум би действал съответно. Няма нищо лошо в това, да не можеш да свириш, особено ако си риба.
Но куп неща могат да се обърнат надолу с главата, ако опитваш слепешката да правиш това, за което не си създаден.
Нито рибата живее по дърветата, нито птиците прекарват дълго под водата. За нещастие някои хора, които винаги са се смятали за по-умни от рибите и птиците, не са толкова умни и причиняват големи неприятности както на себе си, така и на другите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

 

 

Blog Widget by LinkWithin

СВЕТОГЛЕД

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!

Snap Shots