неделя, февруари 28, 2010

Великите философи - Киркегор 2

Абстракцията ...

Основен елемент в критиката на модерното е темата за парите, които той нарича абстракция.


Абстракцията е нещо, което същесвува само в "ерзац реалността ". То не е осезаемо и има значение само в изкуствен контекст, който в основата си обслужва непочтени и измамни цели. Тя е вид измислица - измама на едни за сметка на други , която няма конкретно съществуване ... в бъдеще.

Как парите са абстракция?!

Парите създават илюзия, че имат пряка връзка с това каква работа е свършена...


Така работата, която аз върша струва толкова, колкото пари се дават за нея.

В реалния живот обаче, работата, която върша е израз на това каква личност съм: изразява моите цели в живота и неговия основен смисъл...


Като личност работата, която извършвам се предполага, че е реализация на връзката ми с другите и света. Това е моят начин да правя света по-добро място за мен и за другите. Свеждането на работата до паричното ѝ изражение заменя истинската същост на ежедневните ми усилия с форма за пред света и значението им с абстракция...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

 

 

Blog Widget by LinkWithin

СВЕТОГЛЕД

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!

Snap Shots